Ons stappenplan

Toelichting dienstverlening

INPAT CENTER

1. Intake: kennismaking (liefst aan huis) en behoefte inventarisatie met medewerker en gezin.

2. Huis en omgeving: het Inpat Center heeft een groot netwerk met stakeholders en zal medewerker voorzien van passend aanbod en biedt professionele begeleiding bij de zoektocht naar een geschikte woning (koop of huur in gewenste omgeving). Men ontvangt ook de speciale Inpat Center verhuisdoos.

3. Intro Brabant: het Inpat Center geeft een snelcursus over brabant met alle gebruiken en gewoontes. Tevens informatie op maat over gekozen leefomgeving.

4. Financiële ondersteuning: Financieel, ondersteuning op financieel gebied, hypotheek aanvraag, aanvraag huurtoeslag etc.

5. Scholing en carrière (partner en kinderen): het Inpat Center realiseert zich dat een verhuizing nog heel wat voeten in aarde heeft vooral ook voor de familieleden en sociale contacten. Wij begeleiden met het zoeken naar passend onderwijs voor kinderen en tevens bemiddelen we bij het vinden van een baan voor de partner. Dit laatste is mogelijk door ons prettige HR netwerk.

6. Sociale Netwerk: het Inpat Center organiseert minstens 2x per jaar bijeenkomsten waar u kennis kunt maken met andere Inpats. Tevens kunt u aansluiten bij een gesloten SoMe app.

7. Helpdesk: het Inpat Center blijft ook na de onboarding beschikbaar voor hulp en advies.